nattisss

Direktlänk till inlägg 3 september 2013

03:30

Av Nattisss - 3 september 2013 04:59

Alltså, det här med att vakna 03:30 av en mardröm för att sedan inte kunna somna om... Jag klagar inte egentligen. Jag hatar att somna om. Hatar att ligga i sängen över huvudtaget. Men när jag börjar klockan 12:00 känns det som att man kanske vill ha lite sömn. Det var länge sedan jag sov en hel natt. Men det är dumt att klaga, det finns alltid folk som har det värre.

Det största störande momentet i sängen är katterna. Hur kan två små figurer ta så myck plats? Jag skojar inte, katterna tar typ 75 % av sängen och dom tar 90 % av mitt täcke! Det är helt sjukt, så ibland vaknar man av deras snarkande; vilket i och för sig är gulligt men då får man snällt flytta lite på dom medan dom snarkar vidare för att få plats i sin egen säng. På bilden tar dom väldigt lite plats för att försöka bevisa för folk att jag har fel. Insåg nu också att det bara ser ut som en stor hårklump men jag lovar att det är två katter!

Nej dags att försöka somna om, i värsta fall får jag väl kanske sova i bilen imorgon. Jag älskar att storhandla när jag inte är trött och grinig, men det kanske säger sig självt.

God natt, god morgon eller god dag.

// Nattis

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nattisss - 29 april 2015 18:22

För ett år och en dag sedan åkte jag till akutmottagningen vid klockan 13 för att jag hade mått illa i sedan i lördagskväll. Jag trodde att jag blivit matförgiftad av dåliga räkor jag ätit till lunch på IKEA under lördagen. När jag kom fram till ka...

Av Nattisss - 10 mars 2015 09:40


Ja det här med att sova. Alva har hittills inte somnat om man inte vaggar henne i famnen. Oftast har hon varit övertrött så det är en kamp att få henne att sova för det ska skrikas och fajtas med armarna först en stund innan hon trycker ansiktet i ...

Av Nattisss - 5 mars 2015 21:48


Som rubriken säger så gör vi framsteg här hemma. Mest Alva, men även jag gör framsteg med att inte sitta och kolla på henne medan hon sover ;)  För att återgå till att Alva gör framsteg. Hon har äntligen acceptera att ligga på mage på golvet/skötbo...

Av Nattisss - 24 februari 2015 20:56


Som rubriken säger har jag idag vart hos handkirurgen. Sedan 2011 har jag haft en knöl på handleden som även kallas för ganglion. Är ni nyfikna på vad det är kan ni googla det så kommer det upp en jättebra länk till akademiska sjukhusets hemsida.  ...

Av Nattisss - 20 februari 2015 13:33

Det är snart två månader sedan Alva föddes. Under 6 av 8 veckor har hon legat på mig mer eller mindre konstant. Hon har sovit på mig på nätterna och inte accepterat Andis mer än en kvart max. Nu de senaste två veckorna har hon sovit i sitt babynest s...

Presentation


Hej!
Tänkte berätta om min vardag.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards