nattisss

Alla inlägg den 24 februari 2015

Av Nattisss - 24 februari 2015 20:56

Som rubriken säger har jag idag vart hos handkirurgen. Sedan 2011 har jag haft en knöl på handleden som även kallas för ganglion. Är ni nyfikna på vad det är kan ni googla det så kommer det upp en jättebra länk till akademiska sjukhusets hemsida. 

Under graviditeten fick jag större problem och smärtan i armen blev värre, innan fick jag bara ont i armen när det var kallt eller rått ute, då hade jag det mer eller mindre hela tiden. För att minska smärtan i armen var jag tvungen att ha handledsskydd för att värma upp och försöka få knölen att inte ligga emot nerverna.
Idag när jag var hos handkirurgen så valde dom att inte operera utan bara ge mig lokalbedövning och punktera knölen och trycka ut den geléaktiga ledvätskan som samlats där. Läkaren fick punktera den tre gånger för att lyckas få ut lite men hon fick inte ut allt dessvärre; hon avslutade allt med att ge mig kortison också. Blir det inte bättre inom 5 månader så ska jag komma tillbaka och då blir det antagligen operation.

Medan jag var hos handkirurgen så hängde Alva med sin mormor för att jag skulle slippa ha med henne på mötet. Jag vill skryta om att jag har världens snällaste bebis, hon har vart tyst och lugn; hon somnade till och med utan en massa vaggande trots att jag inte var närvarande.
Efter att jag var färdig så gick jag och mamma ner på stan för att kolla lite och för att få en liten promenad. Nackdelen nu efteråt är att jag har ont i benen och tårna för jag hade fel skor på mig, men är huvudet dumt får kroppen lida som man brukar säga.

Just nu ligger Alva och sover i min famn och jag skulle behöva kissa samt ta en alvedon för nu när bedövningen släppt gör det lite ont i handleden. Får lägga henne i sin säng och hoppas på att hon inte vaknar.

//Nattis

Presentation


Hej!
Tänkte berätta om min vardag.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards