nattisss

Alla inlägg den 30 maj 2014

Av Nattisss - 30 maj 2014 11:31

Alltså det här med att vara gravid.


Det är nog ganska många som försöker göra en lycklig historia av det hela. Okej, jag vet att vissa har enklare för att vara gravid än andra. Just i mitt fall har det varit lite som helvetet på jorden hittills. Men vad vet jag, det kanske blir bättre? De flesta jag pratat med om graviditet säger att det brukar gå över efter dom 3 första månderna. Men för att komma till problemen. 


För det första så är man konstant trött och vill sova hela tiden. Men hur lätt är det när man har jobb och andra saker att sköta? 

För det andra så är man ofta hungrig. Det känns som att jag inte gör något annat än att äta. Dessutom har vi kommit till punkt 2b typ, INGEN mat är lika god längre, allt man älskade innan smakar inte lika bra nu...

För det tredje så mår man illa konstant eller inte alls, det finns liksom inget där emellan. Antingen mår du illa och spyr upp det du äter eller så mår du bra och faktiskt får behålla det du äter. Oftast så får man inte behålla det man äter och det känns som att man går runt och luktar spya hela tiden...


En annan nackdel med graviditet är ändå alla dessa jävla hormoner. Ena sekunden är du hur glad som helst för att nästa sekund stå och skrika åt din partner för att han kanske ställde en fråga som i dina ögon är uppenbar. Men jag blir helt mållös när jag kommer på mig själv skrika på Andis att det är ju uppenbart att det finns mjölk hemma när det bara är han som haft mjölk i kaffet... 

Dessutom så kan man ena skunden be om att bli omhållen och gosad med för att nästa sekund bryta sig loss och be människan flytta på sig så man inte ska bli sur och få krypningar i kroppen av ilska. Jag tycker det är jobbigt att inte kunna hantera dessa känslor. Jag vet inte hur jag ska kontrollera allt på en gång.


Men nog med klagomål. Nu ska jag fixa mig innan det är dags att åka på 18 års kalas!


// Nattis

Presentation


Hej!
Tänkte berätta om min vardag.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards