nattisss

Alla inlägg den 23 maj 2013

Av Nattisss - 23 maj 2013 23:01

Ja, det har hänt en del sedan jag skrev sist. 

Jag är snart färdig hos bettfysiologen, ska tillbaka i augusti för att kolla bettskenan och för att se hur min smärta är.

Men som sagt gå allt i vågor så vi får se.


Nu har jag börjat gå till en akupunktör för att ja, antagligen få akupunktur. Första gången jag gick dit hade jag med mig min extra mormor, jag hade sådan ångest att jag bara ville skita i allt. Men det kan man inte heller göra för att då blir inte problemen bättre, så jag tog mig i kragen och åkte dit med henne. Han (akupunktören) satte fyra nålar, en på höger sida av käken och en på vänster sida av käken samt en på höger hand och en på vänster hand. Det gjorde ju inte alls så ont som jag hade tänkt mig, sen kom väl det jag fruktat mest, jag skulle alltså ligga still i 10 minuter... Hur skulle jag klara detta? Jag fick inte pilla på något så jag låg och räknade rutorna i taket, det var 32 och en fjärdedels rutor iallafall. Så efter 10 minuter plockade han bort nålarna och jag fick gå hem, jag var inte så trött som jag trodde att jag skulle vara och det var ju skönt!


Igår var jag tillbaka till akupunktören och nu satte han fler nålar, denna gången i huvudet och i nacke/axlar samt händerna. Detta kändes lite men gjorde inte ont. Men efter att alla nålar satt där dom skulle så ko vi ju till momentet där man skulle ligga och meditera, denna gången i 30 minuter, nu låg jag på mage med ansiktet i en liten rektangel som dom har på britsen med ansiktet mot golvet; jag hade inte längre något jag kunde räkna eller koncentrera mig på, jag försökte blunda men det var meningslöst då jag låg med ansiktet i en rektangel och det var bara obekvämt att blunda. Så vad gör man om man har svårt att ligga still där det är någolunda tyst och tråkigt? Jo man inspekterar nålarna i händerna, ganska intressant faktiskt. Efter ett att han suttit och knappat på datorn som kändes som en evighet kom han och snurrade på nålarna och sedan fick jag ligga där ett tag till innan han tog bort dom. Han har förvarnat mig om att man kan bli trött efter detta men jag märkte inte så mycket förra gången så jag tänkte att det kanske inte är någon fara denna gången heller. Mannen in mitt liv hämtade mig efteråt så åkte vi och sopsorterade i två vändor (vuxenpoäng där) för att sedan åka och handla lite mat och dylikt. När vi kom hem käkade jag lunch och somnade sedan på mannen i 45 minuter innan han väckte mig för att jag inte skulle sova för länge då klockan var mitt på eftermiddagen. 


Nästa vecka är det fullt upp, eller ja, ganska mycket iallafall. 

Först på måndag ska jag få akupunktur. Sedan på tisdag ska jag tvätta allt jag inte hinner tvätta i helgen samt att jag ska packa en väska för jag ska hem till mamma från onsdag till söndag; sedan var den veckan över, dock ska jag jobba fredag och lördag. Så det blir inte så lugnt som man tänkt sig kanske. Jag måste dessutom fixa ett jobbschema så alla vet vilken tid dom ska jobba, hoppas bara att min låtsas pappa har kvar den gamla mallen så jag slipper sitta och skriva en ny, dock är det ganska enkelt; sen måste man bara ringa runt och se till att alla kan jobba dom tider som behövs. Ibland är det kul att ta hand om vissa grejer. 


Har också insett att det är bara en månad kvar till peace and love! Helt sjukt, har vart taggad ett år nu och snart är det äntligen dags att dra igen! Åh, min egen lilla fristad förutom Gotland. Där man bara kan leva och vara. Dock har jag väldigt mycket ansvar detta år på P&L men det är tillsammans med en väldigt bra vän! Angelica och jag har jobbat oss upp i kedjan och ska nu ansvara lite mer. Helt otroligt med tanke på att förra året var mitt första år men jag är sjukt glad över att jag lyckats eftersom jag tycker att det är kul att jobba där. 


Men innan det är dags för P&L så ska jag på stundenten i Kungsör, min barndomsvän ska ta studenten. Det känns helt sjukt, i och för sig inte helt och hållet med tanke på att hon är ett år yngre än mig och det är faktiskt hennes tur nu. Men jag minns det som det vore igår hon och jag var små, nu är hon vuxen och allt. Shit va tiden går. Jag är iallafall stolt över henne! 


Oj, alla mina inlägg blir långa. Jag har mycket att säga vid få tillfällen, jag får försöka skriva kortare och lite oftare kanske. Haha. 


// Nattis

Presentation


Hej!
Tänkte berätta om min vardag.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards