nattisss

Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Kom tillbaka

Av Nattisss - 13 januari 2013 20:34

Ja, för några dagar sen dog en av mina bästa vänner...

Jag har svårt att acceptera att han är borta, han fanns alltid där när man ville vara social eller om man bara behövde prata om något som kanske egentligen han inte visste något om. Det känns jätte konstigt att man inte kan skriva till honom längre, det känns så fel att han är borta... Vi hjälpte varandra på olika sätt och det är så orättvist att gud tog honom ifrån mig...

Han höll precis på att bli lycklig igen, han skrev till mig på Facebook några timmar innan han dog och bad mig om lite råd angående en grej och jag hjälpte honom och vi satt och pratade en stund om allt och inget! Han planerade att åka och hälsa på mig och vår gemensamma vän bor bor en liten bit ifrån mig. Vi sa hej då till varandra 16:32, klockan 20:00 var han död... Jag fick veta det dagen efter och sedan dess har jag inte kunnat sova ordetligt, han dyker upp i varenda dröm... Han verkar lycklig i drömmarna iallafall så jag antar att han har det bra men jag önskar ju att han kunde vara kvar här hos oss på jorden!


Du kommer alltid vara älskad jonis! Du kommer alltid finnas i mina tankar och jag hoppas att du håller en bra plats i himmelen åt mig!


Det kallas himlen och jag
har aldrig varit där
Men när jag ser på alla stjärnor över
himlen
så önskar jag att du var här
Du var så poetisk
och nu går du i en annan värld
Och jag kan bara säga

Kom tillbaks
Den här världen är så underbar
Kom tillbaks
Hela världen var så underbar
Och det kunde lika gärna varit jag
Lilla Fågel Blå

Vi var så unga och vi kunde inte säga stopp
Fast världen föll som ett korthus
när vi försökte klättra opp
Och vi fick aldrig säga hur vi älskade
varandra
som bara vänner gör

 

Kom tillbaks
Den här världen är så underbar
Kom tillbaks
Hela världen var så underbar
Och det kunde lika gärna varit jag
Lilla Fågel Blå

Du var så poetisk
och nu går du i en annan värld
Jag tror den kallas himlen
och jag har aldrig varit där
Men när jag ser på alla stjärnor över
himlen
så önskar jag att du var här
Och nu kan jag bara säga


Kom tillbaks
Den här världen är så underbar
Kom tillbaks
Hela världen var så underbar
Och det kunde lika gärna varit jag
Lilla Fågel Blå

 

 

Vem fan är Gud att dömma?
Döda ett liv sådär,
på ett ögonblick
Säg vem fan är Gud att dömma?

Så jag bygger en egen bro nu
För mannen vi ber till,
han bara jävlas med oss
Så jag bygger en egen tro nu

Vem fan är Gud med elden?
Allt som vi trott på,
har brunnit upp
Säg vem fan är Gud med elden?

Jag saknar dig
Jag hatar dig
Jag saknar dig
Jag hatar dig
Jag saknar dig
Jag hatar dig
Jag saknar dig
Oh, jag hatar dig
Jag saknar dig
Jag saknar dig

Such a lonely day
And it's mine
The most loneliest day of my life

And if you go
I wanna go with you
And if you die
I wanna die with you

Take your hand
And walk away

Empty spaces - what are we living for
Abandoned places - I guess we know the score
On and on
Does anybody know what we are looking for

Another hero another mindless crime
Behind the curtain in the pantomime
Hold the line
Does anybody want to take it anymore

The show must go on
The show must go on
Inside my heart is breaking
My make-up may be flaking
But my smile still stays on

Please don't leave me
Please don't leave me
I always say how I don't need you
But it's always gonna come right back to this
Please, don't leave me

Dancing with tears in my eyes.
Weeping for the memories, of a life gone by.
Dancing with tears in my eyes.
Living out a memory, of a love that died.

ain't no sunshine when he's gone,
only darkness everyday.
Ain't no sunshine when he's gone.
It's not warm when he's away.
Ain't no sunshine when he's gone
and he's always gone too long
anytime he goes away.
Wonder this time where he's gone,
wonder if he's gone to stay
Ain't no sunshine when he's gone.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nattisss - 29 april 2015 18:22

För ett år och en dag sedan åkte jag till akutmottagningen vid klockan 13 för att jag hade mått illa i sedan i lördagskväll. Jag trodde att jag blivit matförgiftad av dåliga räkor jag ätit till lunch på IKEA under lördagen. När jag kom fram till ka...

Av Nattisss - 10 mars 2015 09:40


Ja det här med att sova. Alva har hittills inte somnat om man inte vaggar henne i famnen. Oftast har hon varit övertrött så det är en kamp att få henne att sova för det ska skrikas och fajtas med armarna först en stund innan hon trycker ansiktet i ...

Av Nattisss - 5 mars 2015 21:48


Som rubriken säger så gör vi framsteg här hemma. Mest Alva, men även jag gör framsteg med att inte sitta och kolla på henne medan hon sover ;)  För att återgå till att Alva gör framsteg. Hon har äntligen acceptera att ligga på mage på golvet/skötbo...

Av Nattisss - 24 februari 2015 20:56


Som rubriken säger har jag idag vart hos handkirurgen. Sedan 2011 har jag haft en knöl på handleden som även kallas för ganglion. Är ni nyfikna på vad det är kan ni googla det så kommer det upp en jättebra länk till akademiska sjukhusets hemsida.  ...

Av Nattisss - 20 februari 2015 13:33

Det är snart två månader sedan Alva föddes. Under 6 av 8 veckor har hon legat på mig mer eller mindre konstant. Hon har sovit på mig på nätterna och inte accepterat Andis mer än en kvart max. Nu de senaste två veckorna har hon sovit i sitt babynest s...

Presentation


Hej!
Tänkte berätta om min vardag.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards