nattisss

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Nattisss - 10 oktober 2012 19:27

Ja, denna vecka har varit lite upp och ner men slutet ser lite ljusare ut en var gårdagen gjorde!

För att alla ska förstå kanske jag ska börja förklara allt från ruta 1.

I somras tog jag ju studenten och jag gick ju bara ett studieförberedande program så att chansen att få jobb är ganska minimal då jag var rätt slö i skolan men jag klarade mig ändå igenom den och jag är stolt över att jag tog mig i kragen och jobbade upp de sista kurserna förutom matte B, svenska B och engelska B. Men alla andra betyg har jag minst G i och jag är uppriktigt stolt över att jag klarade det! Alla applåder borde gå till dem få lärarna som fortfarande trodde på mig och fick mig att kämpa för att klara detta. Tack till er!

Efter studenten så var jag arbetslös så jag skrev in mig på arbetsförmedligen för att ändå ha en chans till en praktik men man var ju tvungen att vara inskriven i 3 månader för att man skulle få pengar från ungdomsgrantienheten och nu ingår jag i ett arbetspolitisktprogram som innebär att jag ska söka jobb och praktikplats.

Jag har äntligen fått praktikplats och nu ska jag praktisera 3 månader på ICA i Tierp och det känns jättebra, alla där är trevliga och jag känner en samhörighet. 

Så i måndags började jag min praktik där och jag tjänar lite pengar på det!

Igår var jag hos läkaren, eller ja för att vara specifik så var jag hos reumatologen och kollade upp mina leder som jag har haft ont i sen jag var 12 vad jag kommer ihåg. Iallafall så var jag träffade Ylva som hon heter och hon var grymt trevlig och eftersom jag har väldigt mycket ärftlighet som ligger i släkten så tog hon mig på allvar och kände på alla mina leder och kom fram till att jag har psoriasis artrit men att det kan utvecklas till värre reumatism. Jag fick iallafall antiinflammatorisk- och smärtstillande medicin som jag ska äta i 3 veckor och sedan ska hon ringa mig och fråga vad jag tyckte om den och om den hjälpte min smärta. Så vi får se sen om den hjälper! Så här sitter jag med reumatism och diskbråck, inte för att jag tycker synd om mig själv för att det finns folk som har det värre! Men tanken på att jag är 19 och ibland inte ens kan öppna en glasburk med metallock på gör mig lite gråtfärdig! Jag är lycklig som har Andis men jag har insett att jag måste göra något själv och därför är jag glad att jag bor en bit från centrum så jag faktiskt måste cykla en bit eller gå en bit för att komma till jobbet och för att göra något med någon så jag får motion. Nu ska jag bara försöka ändra min livsstil igen, bli av med allt onödigt som man inte behöver ha i sig men som man faktiskt stoppar i munnen. Nog om detta!

Idag har dagen varit bra. Jag har underbart snälla kollegor som uppmuntrar en och som är jättesnälla! Jag har hittat en bra praktikplats och jag är super glad över att jag fått denna chansen. Just nu skriver jag detta och sedan ska jag ta hand om tvätten när den är färdig och så ska jag diska upp det som finns att diska! Jag har totalt glömt bort att laga middag så det lär jag också göra så jag får middag och så Andis får matlåda imorgon! 

Imorgon är det torsdag och jag ska praktisera igen! Sen måste jag städa lite för vi får besök i helgen! Denna gång är det Andis pappa, lillebror och Andis pappas flickvän som kommer hit och ska vara här hela helgen och det ska bli väldigt kul att få träffa dem igen! Så på fredag är det först praktik sen ska jag hem och äta och baka så att vi har något att bjuda på när vi får besök! 


Nog med detta, dags att ta hand om hemmet och utfodra mig själv!


//Nattis

Presentation


Hej!
Tänkte berätta om min vardag.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards