nattisss

Alla inlägg den 28 augusti 2012

Av Nattisss - 28 augusti 2012 23:26

Ja, denna vecka börjar packandet av rummet. Nu ska allt ner och stoppas i lådor, lite vemodigt är allt men det kommer nog funka när vi får upp det på nästa ställe igen!


Jag har tänkt mycket på det här med att flytta hemifrån. Inte för att vi ska flytta speciellt långt men ändå så kommer ju tankarna upp om hur det ska gå, hur allt ska funka och helt plötsligt har man ingen att fråga om man behöver hjälp utan man måste antingen ringa eller kolla upp det själv! Jag är nog lite mamma beroende eftersom hon alltid har varit vid min sida och alltid hjälpt mig om det är något, jag har alltid kunnat komma till henne med de knäppaste eller dummaste frågorna på jorden och hon har alltid hjälpt mig att hitta svaret. Hon lärde mig diska, städa, tvätta och laga mat när jag var liten så det kan jag utan problem, men faktum kvarstår ändå att hon inte finns i min närhet längre och jag får klara mig själv tillsammans med Andis och det kan ju på ett sätt bli en frihet här i livet och det är klart att man vill slippa mamma men helt ärligt, så vet jag faktiskt inte om jag vill slippa henne helt i alla fall. Hon är ju alltid den som tröstat mig när jag varit ledesn, hon är ju alltid den som fått mig skratta när jag är sur och hon är ju den som alltid fått mig inse att jag måste älska mig själv för att kunna älska någon annan! Jag kan bara hylla min mamma, allt bra hon gjort för mig i livet! Visst kan väl alla mammor vara jobbiga och dryga men nu när jag tänker tillbaka är jag väldigt tacksam för att hon varit så jävla irriterande, dryg och helt jävla störd ibland för att allt detta har fått mig att inse att det hon gjorde när jag tyckte illa om henne får mig att uppskatta henne idag! JAG ÄLSKAR DIG MAMMA!   


Nu när jag fått allt detta ut huvudet kan jag återgå till att skriva av recept ur en tidning så jag har något att baka när vi får besök, eftersom jag hittils bara fått kokböcker för mat och ingenting för bakning   


// Nattis

Presentation


Hej!
Tänkte berätta om min vardag.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards