nattisss

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

nervositet

Av Nattisss - 7 augusti 2012 18:58

Hejsan!


Jag är ganska nervös för på söndag ska jag och Andis åka och kolla på ett hus som vi kanske ska flytta in i. Det ligger inte långt ifrån Tierps "city" och jag hoppas på att vi får det för då kan vi ju äntligen flytta hemifrån och börja vårat eget liv! Jag håller på att söker jobb som en tok för att verkligen kunna hjälpa till med att betala mat och hyra så andis slipper betala allt själv. I alla fall så lät huset som en dröm! Det innehöll 2 badrum, ett med dusch och ett med badkar, det fanns 5 rum och två av dem var sovrum så det är ganska stort, det fanns pool och trädgård. Nu vill ju jag egentligen bo i lägenhet men vi får ta detta så länge så kanske vi kan flytta till lägenhet om något eller några år! Det är ganska svårt att förstå att man kanske ska flytta hemifrån men man ska inte hoppas för mycket!

Well, nog om detta! 


Vi var ju på semester med familjen! Vi lånade en husbil och åkte första dagen ner till Gränna och sov på en jättemysig camping, precis vid vattnet och det fanns väldigt fina och rena toaletter och duschar där! Sedan åkte vi vidare till Ullared och spenderade typ 2 dagar på Gekås för att handla massa nödvändiga och onödvändiga grejer. Men det var väldigt fullt som vanligt, jag har dock inte varit där sedan jag var typ 3-4 år gammal så det kändes ju konstigt att var så mycket större än var det var när jag var där sist! Efter att vi var färdiga i Ullared så åkte vi tillbaka till Gränna för att sova och dagen efter det åkte vi till min kusin för att hälsa på nere i Lammhult och då kom även min andra kusin dit och hälsade på och det var nästan 13 år sedan jag träffade dem två! Så det var hur mysigt som helst! 


Ja, nu börjar det närma sig. Om 4 dagar blir jag 19, inte mycket att hurra för men det firas med familj och vänner! Jag är ju inte den personen som tycker om att fira min födelsedag men det kan endå vara mysigt att grilla lite och bara sitta och snacka lite med trevliga människor! 


// Nattis

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nattisss - 29 april 2015 18:22

För ett år och en dag sedan åkte jag till akutmottagningen vid klockan 13 för att jag hade mått illa i sedan i lördagskväll. Jag trodde att jag blivit matförgiftad av dåliga räkor jag ätit till lunch på IKEA under lördagen. När jag kom fram till ka...

Av Nattisss - 10 mars 2015 09:40


Ja det här med att sova. Alva har hittills inte somnat om man inte vaggar henne i famnen. Oftast har hon varit övertrött så det är en kamp att få henne att sova för det ska skrikas och fajtas med armarna först en stund innan hon trycker ansiktet i ...

Av Nattisss - 5 mars 2015 21:48


Som rubriken säger så gör vi framsteg här hemma. Mest Alva, men även jag gör framsteg med att inte sitta och kolla på henne medan hon sover ;)  För att återgå till att Alva gör framsteg. Hon har äntligen acceptera att ligga på mage på golvet/skötbo...

Av Nattisss - 24 februari 2015 20:56


Som rubriken säger har jag idag vart hos handkirurgen. Sedan 2011 har jag haft en knöl på handleden som även kallas för ganglion. Är ni nyfikna på vad det är kan ni googla det så kommer det upp en jättebra länk till akademiska sjukhusets hemsida.  ...

Av Nattisss - 20 februari 2015 13:33

Det är snart två månader sedan Alva föddes. Under 6 av 8 veckor har hon legat på mig mer eller mindre konstant. Hon har sovit på mig på nätterna och inte accepterat Andis mer än en kvart max. Nu de senaste två veckorna har hon sovit i sitt babynest s...

Presentation


Hej!
Tänkte berätta om min vardag.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards