nattisss

Alla inlägg den 23 juli 2012

Av Nattisss - 23 juli 2012 14:53

Igår började våran resa hem till fastlandet. Båten gick klockan 07:50 från Gotland och vi var framme i Nynäshamn så var det bara en lång resa kvar hem och vi var hemma vid 16:50 och kunde äntligen slappna av   


Jag har iallafall haft en underbar tid på Gotland och varje gång jag kommer dit så blir hela jag fylld av glädje och lycka, men varje gång jag åker hem så känner jag mig glad över att få åka hem men samtidigt vill jag stanna kvar! 

Jag antar att någon gång i framtiden så bor jag på ön tillsammans med min underbara sambo!   


Idag tog jag sovmorgon och efter det har jag sökt jobb, bråkat med ellos och nu ska jag tvätta lite så man har kläder innan man ska åka på semester igen.   Fast den blir inte lika långt bort, vi ska ner till ullared denna gången. Detta blir min 3:dje semestern denna sommar så nu hoppas jag på att jag får ett jobb så jag kan tjäna lite pengar också! 

Nu när verkligheten börjar komma emot en och man inser att det inte finns någon skola att luta sig emot längre så sporrar det en till att kämpa lite hårdare med att söka jobb och sådant så man kan betala räkningar och så man kan flytta om man vill samt att man slipper låta pojkvännen betala allt som man själv inte kan betala när man är ute och gör något. 


Denna sommar har jag jobbat på Peace & Love som städare på festival området och det var väldigt kul samtidigt som det var ganska jobbigt. Det började med att man gick upp klockan 07:00 för att vara på plats på arbetet klockan 08:00 och sen gick man och städade fram till klockan 17:00 fast oftast fick vi sluta tidigare för att vi gjorde allt snabbt och såg till att det höll sig hyfsat snyggt under kvällen också för att man gick ju och plockade skräp även om man såg på banden eftersom man gjort det hela dagarna! Men det var väldigt kul och vi fick ju se alla band gratis och vi hade väldigt kul tillsammans i gruppen och alla blev vän med alla. Vi hade en underbar chef och världens snällaste chefs medhjälpare! Jag vill verkligen dit nästa år igen och jag hoppas på att jag har pengar till det, det ända som kostar mig något är resan dit och om man vill ha något extra som typ godis eller mat som inte är gratis, jag jobbade som Army och då fick man gratis mat 3 gånger om dagen. 


Nej nu måste jag laga middag :)


// Nattis 

Presentation


Hej!
Tänkte berätta om min vardag.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards